وبلاگ رسمی روزنامه آسیا

وبلاگ رسمی روزنامه آسیا

مجموعه مقالات رسمی روزنامه آسیا در زمینه اقتصاد و سیاست
وبلاگ رسمی روزنامه آسیا

وبلاگ رسمی روزنامه آسیا

مجموعه مقالات رسمی روزنامه آسیا در زمینه اقتصاد و سیاست

رونق اقتصادی را جدی بگیریم ، ‌‌حسن فتحی





یکی از مسائلی که این‌ روز‌ها مورد توجه قرار گرفته و بر روی آن تاکید می‌شود رونق اقتصادی و خروج از رکودی است که کشور را فرا گرفته و  آن را تحت تاثیر قرار داده است. رونق اقتصادی و خروج از وضعیت ناگوا‌ر کنونی وعده‌ای بود که بارها دولت داده و در روز‌های گذشته نیز  از سوی رئیس‌جمهور مورد تاکید قرار گرفته است، به‌همین ‌د‌لیل باید تلاش زیادی صورت بگیرد تا در سال 1395 رونق به اقتصاد بازگشته و مردم از نزدیک آثار مثبت برجام را لمس کنند.

این واقعیتی انکار‌ناپذیر است که دولت در سال‌هایی که قدرت را در دست داشته بنا به دلایل مختلف نتوانسته آنگونه که باید و شاید امور اقتصادی را سر‌و‌سامان داده و رونق را به جامعه بازگرداند. تحریم‌هایی که عمدتا نتیجه پرگویی‌‌های متوهم‌ها بود و سقوط قیمت نفت که لطمه‌ای اسا‌سی به درآمدهای کشور وارد ساخت سبب شد دولت در تحقق بعضی شعار‌هایش ناتو‌ان باشد اما از این پس نه بهانه‌ای قابل قبول و پذیرفتنی است و نه اینکه با مسامحه‌کاری می‌توان کم‌کاری‌ها را توجیه کرد. زیرا دولت توانسته بر بزرگ‌ترین مانع که همانا تحریم‌ها بوده غلبه کرده و رابطه با جامعه جهانی را ترمیم کند لذا در این شرایط که همه دست دوستی به سوی ایرا‌ن دراز کرده‌اند بهترین فرصت در اختیار دولت و بخش اقتصادی قرار گرفته تا به صورتی سیستماتیک بر مشکلات غلبه کرده و راه را برای حرکت در مسیر رونق اقتصادی هموار سازد.

اگرچه هر روزه عده‌ای که یا دلالا‌ن تحریم هستند و یا ورشکسته‌های سیاسی، سعی در دلسردکردن مردم داشته و با غیر‌واقعی جلوه دادن دستاورد‌های برجام در‌صددند آن را اقدام و حرکتی ناصواب جلوه دهند اما این‌گونه نیست که این دستاوردها خصوصا در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال،  یک‌شبه آشکار شده و تاثیراتش بی‌درنگ در جامعه مشاهده شود.  زیرا عبور از وضعیت ناگوار پیشین با شعار و اتهام‌زنی به دیگران امکان‌پذیر نبوده و باید همه دست به دست هم داده و در راستا‌ی نوسازی اقتصاد تلاش کنند.

مهار تورم و سعی در تثبیت ارزش پول ملی که روزگاری عده‌ای در‌صدد حذف صفرهایش بودند از جمله اقدامات موفق در زمینه اقتصادی بوده که در سال جدید باید با برنامه‌های گسترده و حساب شده دولت و بخش خصوصی راستین با رونق اقتصادی همراه شود زیرا تا زمانی که رونق به اقتصاد با‌زنگردد و مشکلات اقتصادی همچنان بر زندگی و معیشت مردم سایه انداخته باشد دلواپس نمایان برای تضعیف دولت و ناامید کردن ملت، دست از سیاه‌نمایی نکشیده و به روند تخریب ادامه خواهند داد.

ر‌ونق اقتصادی که دولت قبلی وعده داده بود و در نهایت به تخریب اقتصاد و رشد رانت و رانت‌خواری منجر شد باید با اقدامات و تصمیمات سنجیده دولت و بهره‌گیری از بخش خصوص راستین در سر‌لوحه فعالیت‌های دولت و تیم اقتصادی آن قرار گرفته و با جدیت پیگیر‌ی شود  زیرا اعتماد ملت به دولت زمانی ادامه یافته و استمرار می‌یابد که وعده‌ها تحقق یافته و خواسته‌ها برآورده شود.

   

   

    

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.